Tuesday, January 20, 2009

.::. Aku dan nasik lemak .::.

30 sen??
Mahal kah bagi anda nilai 30 sen tue??
Sementara menunggu kelas bermula pada jam 12 pm aku dan kawan makan kat Kafe Bistro. Aku pun meng’order’ nasi lemak dan mitak ikan bilis lebih sikit.
Time nak bayar tue, tauke tu pun bagitau lah harga ikan bilis yang aku mitak lebih tue 30 sen..30 sen???
Ikan bilis tue ciput je(sikit). Lebih kurang satu sudu je..
Memang melampau la..(terkejut jugak..sebelum ni aku biasa mitak lebih..tapi tak pernah kena bayar pun!!)
Aku persoalkan jugak..30 sen?? Tauke tue jawab ’ye.’
Aku tak puas hati lah. Kenapa sampai macam tu sekali?? Mahal sangatkah harga ikan bilis di pasaran??
Lepas nie, aku tak kan mitak lebih lagik!!
P/s : Adakah aku terlalu berkire?hehehe...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...